Korte & oprechte online advertenties. 3 tips voor betere digitale marketing.

Aandacht voor online advertenties neemt af

Internetgebruikers hebben een steeds kortere aandachtsboog. Niet gek, ze hebben immers steeds meer media tot hun beschikking. Elke seconde wordt er meer geproduceerd dan gekeken kan worden. 

Mensen moeten dus wel filteren wat zij wel of niet willen consumeren op een dag. Ze zoeken daarom steeds vaker zelf op Google naar wat zij willen lezen, zien of horen. In plaats van dat zij zich media laten voorschotelen. De eerste tip is dus om gebruik te maken van Google advertenties.

Digitale reclameboodschap in 5 seconden

Jongeren bekijken video’s niet langer dan 5 seconden. Zij zijn gewend aan Snappchat, TikTok en Tinder. Jongeren weten daardoor na 2 seconden al of ze jouw advertentie wegswipen, of blijven kijken. 

Hoe zorg je ervoor dat je online marketing klanten binnen 5 seconden overtuigt om te blijven kijken? Simpel: zorg dat de onzin-meter van de jongeren niet af gaat. Door oprecht over te komen. Dat is de tweede tip. Maar…

Hoe maak je online advertenties geloofwaardig?

Mensen geloven vooral in hun vrienden. En horen graag wat zij te zeggen hebben. Zorg er dus voor dat de advertentie een bericht van een vriend lijkt. Dat bereik je met deze 3 tips:

  1. Film jezelf van dichtbij met een smartphone (dus geen professionele camera: een tè gelikte video is meteen een swipe)
  2. Op een natuurlijke manier en locatie. Bijvoorbeeld in je keuken of de tuin.
  3. Gebruik een filter zodat je opvalt (bijvoorbeeld voor verzadiging), maar geen gekke visuele overgangen of titels.

TikTok & Whatsapp advertenties

Facebook en Instagram verliezen aan populariteit. Daar bereik je dus steeds minder klanten.

TikTok is populair onder jonge en oude Nederlanders. En de mensen die geen TikTok gebruiken, gebruiken Whatsapp wel. Als je dus advertenties op die kanalen toont ga je mee met de tijd en kun je iedereen blijven bereiken.

Adverteren op Whatsapp is vanaf 2021 mogelijk. Adverteren op TikTok kan nu al via het platform van TikTok voor bedrijven. Dat is dus de derde en laatste tip: adverteer op de nieuwe platformen.

Als jij bovenstaande tips gebruikt bij jouw digitale marketing kun je nog jaren vooruit. 

Plaats een reactie