Online marketing bureau starten: Social media of Google Ads focus?

Veel mensen willen in deze tijden een online marketingbureau starten. Niet gek: het is goedkoop te beginnen, relatief snel te leren met een cursus en geeft maandelijks terugkerende inkomsten.

Welke specialisatie levert het meeste klanten op: Facebook of Google ads?

Facebook & Instagram advertenties lijken in eerste oogopslag wellicht effectiever dan Google advertenties. Ze zijn visueel en aantrekkelijk. Ideaal dus om iemand te overtuigen dat ze iets nodig hebben. Maar schijn bedriegt. 

Websitebezoekers kopen namelijk nooit direct een product of dienst. Nadat ze vanuit een Facebookadvertentie een website bekijken gaan ze altijd nog even Googlen om aanbieders te vergelijken.

Als je daar dus een advertentie toont, hoef je geen moeite te doen om bezoekers te overtuigen dat ze het product nodig hebben: zij zijn al op zoek.

Daardoor kost het via advertenties op Google veel minder om mensen te overtuigen dan via advertenties op Facebook. De kosten per acquisitie zijn gemiddeld 50% lager.

Niet voor niets haalt 90% van alle bedrijven de meeste klanten uit Google Ads.

Wat levert jou de meeste inkomsten op?

Voor de klant zijn Google advertenties interessanter omdat de conversies goedkoper zijn. Voor jou is het interessant want: meer winst voor de klant = een hoger tarief voor jou.

Ondernemers vinden het altijd mooi om hoog in Google gevonden te worden. Bijkomend voordeel: als de klant eenmaal vindbaar is, wil deze vindbaar blijven. 

Een Facebookcampagne duurt gemiddeld twee maanden. Als marketingbureau heb je dan dus 2 maanden salaris. Terwijl een Google ads campagne jaren kan blijven lopen: zo lang als mensen Google blijven gebruiken. 

Het draaien van Google campagnes geeft daardoor een stabiel inkomen voor je marketingbureau. 

Conclusie

Google campagnes leveren zowel voor de klant als voor jou meer op. En minder Nederlanders kunnen Google campagnes uitvoeren, waardoor het uurtarief van een Google specialist 50% hoger ligt dan voor een Facebook advertentiebeheerder.

Vraag het elk online marketingbureau maar na: Google advertenties leveren de meeste winst op. Het is iets complexer dan Facebook. Maar prima te leren als een ervaringsexpert je helpt.

Dus onze tip: als je een online marketing bureau start, specialiseer je dan in Google Ads. Je leert Google Ads het makkelijkst via een online cursus. Hier zie je welke Google Ads cursus wij het beste vinden.

Plaats een reactie